Current Visitor

Jumaat, 25 Mac 2011

Kad Hijau @ Green Card CIDB

Program Kad Hijau ialah program keselamatan yang mewajibkan kepada semua personel  binaan menjalani 'Kursus Induksi Keselamatan Dan Kesihatan Untuk Pekerja Binaan ' selama 1 hari. Peserta kursus akan didaftarkan dengan CIDB dan diberikan Kad Hijau. Disamping itu peserta juga akan dibekalkan buku panduan keselamatan serta perlindungan Takaful secara percuma.

Kad Hijau dikeluarkan oleh CIDB bagi mendaftarkan semua pekerja yang terlibat di tapak bina. Tanpa kad hijau mereka tidak dibenarkan untuk memasuki tapak binaan. Melalui kad ini seseorang personel itu dapat dikenalpasti bidang kerja serta tahap kemahiran yang dimilikinya.

Syarat-syarat pemohon kad hijau adalah seperti berikut:
  • Terdiri dari individu yang bekerja di tapak binaan
  • Mempunyai dokumen pengenalan diri yang sah
  • berumur kurang dari 16 tahun
Semua pemohon kad hijau perlu mengisi 'Borang UPP1' dengan lengkap dan lampirkan dokumen sokongan serta bayaran yang diperlukan. Borang boleh dicetak melalui laman web http://www.cidb.gov.my/ . Hantar permohonan ke pejabat CIDB terdekat. Setelah permohonan diterima, pihak CIDB akan mengatur kursus 'Kursus Induksi Keselamatan dan Kesihatan bagi Personel Binaan' selama 1 hari bagi setiap pemohon. Kad Hijau hanya akan diserahkan selepas pemohon menghadiri kursus ini.

Untuk pemohon yang ingin memperbaharui Kad Hijau, ia perlu datang sendiri ke pejabat CIDB dengan membawa Borang UPP1, gambar , salinan kad pengenalan serta bayaran.

Untuk keterangan lanjut, boleh layari laman web CIDB di pautan berikut: http://www.cidb.gov.my/

2 ulasan:

Anonim berkata...

hi nice to meet u.
success for u
http://stopkeringatberlebih.com

Tanpa Nama berkata...

tapi... bila masuk tender, takdepun WAJIB SERTAKAN SALINAN KAD HIJAU, dan lepas dapat projek, takdepun LAWATAN TAPAK MENGEJUT UTK CHECK KAD HIJAU, NIOSH lagi kena ambik... hiii....